1. Home
  2. FAQ

Înregistrare

  Ce pot face în cazul în care nu am primit email-ul de activare?

Dacă nu primești email-ul de activare, verifici folderul de spam și dacă nu este nici acolo, te rugăm să ne contactezi la adresa de mail info@bidex.ro

  Cum îți faci cont?

Apasă butonul înregistrare din colțul dreapta sus.

Completează datele solicitate, citește și bifează că ai luat la cunoștință despre termenii și condițiile în care poți folosi platforma Bidex

Apasă butonul creeaza cont.

Vei primi un email de confirmare a contului bidex.

Felicitări, acum ești înregistrat pe platforma Bidex și poți începe să licitezi pentru bunurile care te interesează sau sa adaugi o licitatie.

Succes!

  Cum pot primi mailuri de informare privind licitațiile săptămânale?

Ești în situația în care îți poți gestiona singur alertele din cont, prin bifarea sau debifarea acestora.

  De ce nu mă pot loga imediat după înregistrare?

După ce completezi toate datele necesare înregistrării și noi verificăm corectitudinea datelor oferite vei primi un email care iti va confirma crearea unui cont de utilizator bidex.

Dacă nu primești acest email, te rugăm să verifici în spam. După caz, aprobarea unui cont poate dura până la 48 de ore.

  De ce am contul blocat?

Când plasezi un bid și ești declarat câștigător, ai un termen de 72 de ore pentru a efectua plata lotului câștigat. În cazul în care nu se înregistrează plata, contul de pe care a fost plasat bid-ul final va fi blocat. Atâta timp cât contul este blocat, nu vei putea licita pentru alte loturi si nici plasa licitatii in cadrul platformei. Garanția de participare la licitație va fi trasă de către noi pentru a acoperi o parte din comisionul neîncasat.

După ce suma respectivă a fost plătită, restricțiile aplicate contului tău vor fi ridicate.

  Îmi pot face cont ca persoană fizică?

Da! Aceasta platforma este dedicata în principiu mediului de afaceri, dar având în vederea că ne dorim egalitate de șanse pentru clienții noștri, permitem și persoanelor fizice să-și deschidă cont.


  Mă pot înregistra cu o adresă de mail free?

Da, te poți înregistra cu orice adresă de mail validă.

Regulament licitații

  Ce condiții generale se aplică?

Întotdeauna se aplică regulile din Termeni și condiții. De fiecare dată când licitezi, aceste reguli, precum și condițiile generale de licitatie și vânzare se aplică implicit. În cazul unor condiții speciale, care vor fi detaliate în descrierea licitatiei sau echipamentului, acestea vor fi complementare Termenilor și condițiilor generale de licitatie și vânzare.

  Beneficiez de garanție?

Având în vedere că toate loturile conțin produse folosite, nu beneficiați de garanție, regula fiind văzut, plăcut, cumpărat. Totuși, dacă vânzătorul consideră că puteți vedea și inspecta bunul, atunci o puteți face cu o programare în avans. Exista si posibilitatea ca vanzatorul sa va poata acorda garantie, dar acestea sunt cazuri speciale si punctuale.

  Ce înseamnă licitatie sau echipament sub rezerva vânzătorului?

În anumite licitații, vânzătorul poate stabili ca vânzarea echipamentelor să se facă cu aprobarea lui finală. Această informare va fi cuprinsă în descrierea lotului. Dacă valoarea de vânzare va fi mai mică decât cea dorită de vânzător, acesta poate să nu vândă respectivul lot. După încheierea fiecărei licitații sub rezerva vânzătorului veți primi un mail în maxim 48 de ore care va indica decizia vânzătorului de a vă vinde sau nu produsul la valoarea finală licitată.

  Ce se întâmplă dacă plătesc lotul dar nu mă prezint să-l ridic?

În cazul în care, dacă după efectuarea plății nu te prezinți să ridici lotul la data și locul indicat, contul tău va fi blocat și vei fi taxat suplimentar pentru depozitare timp de 2 săptămâni. Dacă ridicarea nu se face în aceste 2 săptămâni, considerăm că s-a instaurat renunțarea la lot, iar acesta va fi scos la licitație în vederea recuperării costurilor de depozitare.

  Este posibil să cerem returnarea bunului și respectiv a banilor?

În baza regulamentului privind drepturile consumatorilor 2011/83/EU, al Parlamentului European și al Consiliului Europei, dreptul de rambursare nu se aplică licitațiilor. Licitațiile organizate de Bidex.ro sunt licitații publice la care fiecare participă benevol și face un act de voință expresă prin licitarea finală.

  Pot să anulez o achiziție?

Acest lucru nu este posibil atâta timp cât ai plasat un bid și/sau oferta ta a fost considerată câștigătoare. De altfel, ai fost informat de acest lucru și ai bifat că ești de acord prin acceptarea Termenilor și condițiilor.

  Pot viziona echipamentele ?

În funcție de disponibilitatea vânzătorului, echipamentele si/asau utilajele pot fi vizionate cu o programare în avans. Această informație va fi cuprinsă în descrierea licitatiei.

  Regula celor 3 minute

Dacă cineva plasează un bid în ultimele 3 minute ale licitației, aceasta se va prelungi automat pentru încă 3 minute. Această prelungire se face automat până se atinge valoarea maximă pe care participanții vor să o ofere pentru respectivul lot.

Vă rugăm să rețineți că bidurile se întețesc în ultima zi a licitației.

Transport

  Cine este responsabil de transportul echipamentelor?

Singurul responsabil de manipularea, transportul, demontarea (acolo unde este cazul) este cumpărătorul. Bidex nu are nici o responsabilitate în acest sens. În funcție de dimensiunea echipamentelor și disponibilitatea vânzătorului, echipamentele pot fi expediate și prin curier.

  Cum aflu dimensiunile echipamentului?

Acolo unde sunt cunoscute, dimensiunile se vor putea regăsi în descrierea echipamentului. Te rugăm să reții că Bidex nu își asumă nici o responsabilitate pentru o eventuală greșire a dimensiunilor de către vânzător.

  Cum este organizată ziua de livrare?

În cazul licitațiilor pe pachete tip Start Pack, Economy și Professional, data plății, data și locul livrării se stabilesc direct între vânzător și cumpărător, Bidex neavând nici o implicare în acest proces.

În cazul licitațiilor de tip Corporate, din momentul în care ai câștigat un lot, ți se va trimite prin email o factură proformă în care vei regăsi toate aceste detalii legate de ridicare, respectiv ziua ridicării, intervalul orar în care trebuie efectuată ridicarea, localitatea, adresa, puncte de reper și numărul de telefon al reprezentantului Bidex care va fi prezent la fața locului.

În vederea ridicării lotului, reprezentantul tău trebuie să aibă asupra lui o copie după op si factura proformă emisă de Bidex. Ridicarea lotului este condiționată de încasarea banilor, reprezentantul Bidex verificând în baza noastră de date acest aspect. Din aceste motive, te rugăm să te asiguri că plata a fost înregistrată de noi înainte de a trimite orice delegat în vederea ridicării lotului. Plățile cu cash, op sau card făcute în ziua ridicării nu sunt acceptate.

  Este posibil să-mi ridic bunul câștigat după data indicată?

Există posibilitatea de ridicare la o dată ulterioară stabilită de vânzător, în cazul în care nu ai găsit nici o modalitate de transport la prima dată indicată. Trebuie să ții cont că această reprogramare ține de flexibilitatea vânzătorului, deoarece majoritatea locațiilor trebuie eliberate de utilaje și/sau echipamente.

  Îmi împachetați voi lotul?

Nu, nu este în responsabilitatea noastră. Dacă dorești ca lotul să ajungă în stare optimă la tine, această responsabilitate cade în sarcina șoferului sau a transportatorului.

  Puteți să-mi trimiteți lotul prin curier?

Din păcate noi nu oferim nici un fel de serviciu de expediere. Asta nu înseamnă că tu nu poți desemna un curier să-ți ridice lotul. Te rugăm să reții că noi nu ambalăm, înfoliem, etc nici un fel de produs.

Cum funcționează

  Nu înțeleg descrierea unui echipament

Suntem aici pentru tine. Contactează-ne și îți vom răspunde.

  Cum plasez un bid?

Pentru a plasa un pas de licitare (bid) trebuie să te loghezi, și să alegi lotul care te interesează. Apoi, în dreapta lotului ai butonul plasează bid. Înainte de plasarea bidului, se va deschide o fereastră care te va informa asupra sumei totale de plată în eventualitatea câștigării licitației, sumă ce include suma licitată, comisionul Bidex și valoarea TVA.

Reține că după apăsarea butonului plasează bid, această acțiune nu este reversibilă, nu poți anula bidul sau licitația și în eventualitatea câștigării licitației ești răspunzător de efectuarea plății și ridicarea lotului câștigat.

În căsuța unde pui valoarea bidului, nu trebuie adăugat lei, ron, nu trebuie să pui în acea căsuță (.), (,) sau alt simbol.

Căsuța de bid vine completată automat cu valoarea noului bid.

  Ce costuri se adaugă bid-ului meu?

Bid-ului tău i se vor adăuga comisionul licitației (buyers premium), precum și TVA-ul de 19%.

Exista posibilitatea ca la licitatiile pe pachete Start Pack, Economy, Professional comisionul licitatiei sa fie 0. Oricum, toate costurile adaugate bidului tau le vei putea vedea in casuta de plaseaza bid, inainte de a licita pentru echipament.

  Am plasat un bid din greșeală. Îmi pot anula bid-ul?

Nu. Din moment ce ai apăsat Confirm, bidul tău este plasat și nu poate fi anulat.

  Tipuri de bid. Bid static și bid automat

Bidul static înseamnă că poți plasa bidul o singură dată. Dacă cineva pune un bid peste bidul tău, va trebui să pui iarăși bid pentru a-ți asigura câștigarea lotului.

Bidul automat (Auto Bid) reprezintă suma maximă pe care ești dispus să o plătești pentru un lot. Asta înseamnă că, de fiecare dată când cineva plasează un bid, sistemul va plasa automat un bid următor. Se poate ca licitația să se încheie până în suma indicată de tine, sau licitația poate depăși acest prag, moment în care sistemul nu mai plasează bid automat decât până la atingerea sumei indicate.

  La ce ajută codul de client, numărul licitației și numărul echipamentului?

Codul de client, numărul licitației și numărul echipamentului?

Codul de client - este codul unic primit la înregistrare și care ne ajută pe noi să avem o reacție rapidă în cazul în care ne soliciți ajutor. Totodată, în baza codului de client putem identifica și opera rapid o plată făcută de tine.

Numărul licitației și numărul lotului – fiecare licitație primește un cod unic. De asemenea, fiecare echipament este identificat printr-un cod unic. Dacă ai anumite întrebări legate de o anumită licitație sau un anumit echipament, ne ajută mult dacă ne dai și numărul acestora.

Plăți

  Cum plătesc factura?

În cazul licitațiilor pe pachete tip Start Pack, Economy și Professional, data plății, data și locul livrării precum și modalitatea de facturare, se stabilesc direct între vânzător și cumpărător, Bidex neavând nici o implicare în acest proces.

În cazul licitațiilor de tip Corporate, după câștigarea licitației și acceptarea valorii obținute de către vânzător, vei primi o factură proformă direct pe emailul tău. Factura o poți vizualiza și direct în contul tău. După primirea facturii, ai termen 48 de ore pentru a o achita cu ordin de plată direct în contul nostru indicat pe factură.

  Când se emite factura fiscală?

În cazul licitațiilor pe pachete tip Start Pack, Economy și Professional, data plății, data și locul livrării precum și modalitatea de facturare, se stabilesc direct între vânzător și cumpărător, Bidex neavând nici o implicare în acest proces.

In cazul licitatiilor tip Corporate, după validarea câștigării licitației, vei primi un mail cu factura proformă în baza căreia vei putea face plata lotului câștigat. După încasarea plății, ți se va emite automat factura fiscală, pe care o vei putea descărca direct din contul tău, secțiunea Facturile mele.

  Pot plăți cash, card de credit sau paypal?

În cazul licitațiilor pe pachete tip Start Pack, Economy și Professional, data plății, modalitatea de plata data și locul livrării precum și modalitatea de facturare, se stabilesc direct între vânzător și cumpărător, Bidex neavând nici o implicare în acest proces.

În cazul licitațiilor de tip Corporate, din păcate nu. Având în vedere că volumul procesărilor este foarte mare și pentru a păstra acuratețea informațiilor primite și procesate, plata se poate face doar cu OP în contul indicat de noi. 

  Ce pot face dacă factura este greșită?

În primul rând ar trebui să te loghezi și să verifici datele furnizate de tine. Dacă acestea sunt eronate, te rog să ne contactezi în vederea rectificării. În principiu noi verificăm datele furnizate, dar pot apărea erori.

Contul tău

  Pot modifica informații în cont?

Da, poți. Accesează contul și poți face anumite modificări. Pentru cele care sunt implicite, te rugăm să ne contactezi.

  Pot să-mi șterg contul?

Da, oricând. Pentru a șterge un cont, te rugăm să contactezi echipa de suport.

  Cum pot debloca un cont?

Pentru deblocarea unui cont, te rugăm să contactezi echipa suport.

Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată.